HUGO SNART 1 ÅR !!

Hej allesammans,ledsen som vanligt suger jag på att uppdatera :/

Ville bara prata lite om min underbara son som fyller 1 år den 20 Juli :)

Harreguuuud vad tiden gått fort. Minns dagen du kom som igår. Planerat kejsarsnitt och stoooooor var du.

Född : 20 Juli Kl: 15.05
Vikt : 5110 g
Längd : 55 cm


Hugo nyfödd :)

Så liten och oskyldig. Älskade att sova och sa inte mycket. Mammas tutte va bäst och musik gjorde dig lugn.

Nu snart ett år senare är du vildare än nånsin. Babblar som om du får betalt för det och roar din mamma hela dagarna :) Finns inget bättre än att komma hem och du ser mig och blir så glad och springer fram och kramar om mig... JUST DET HUGO GÅR !! Han är så duktigt. Gått några steg till och från sen April-Maj och nu springer han helt galet,både inomhus och utomhus :) Går jättefint i alla sina skor och jag kan inte vara mer stolt !!


Han pratar en hel del. 90% av det förstår varken jag eller någon annan med vissa ord får han fram som "mamma,pappa,lampa,titta,tacktack" haha lär sig snabbt !


Han har ett hektiskt humör,kan gå ifrån att skratta och skoja till att helt enkelt bara sätta sig ner och gråta :( Sen tar det några minuter så vänder det igen,haha :) Bestämd är han också. Han vet absolut va han vill och tar inte ett nej. Dock är både jag och Kim väldigt hårda med att det är vi som bestämmer och han får helt enkelt lära sig.


Hugo är jätteduktig när det kommer till läggdags. Vi kör den klassiska " 5 minuter metoden" och nu för tiden räcker det oftast med att vi lägger honom säger "go natt",pussar honom på kinden och går ut. Han gnäller 5 min och då går någon utav oss in igen,lägge honom ner och ger honom nappen och säger ännu en gång " go natt" och går ut från rummet och då är det tyst :) Helt underbart att han vant sig så fort. Stora killen !!


Hugos allra bästa vän heter Noel :) Noel är ca 5 veckor äldre och har varit hans kompis sen dagen då Hugo föddes :) Dom har så roligt ihop och idag ser vi verkligen hur dom kommunicerar och leker med varandra,helt underbart !!
Tyvärr bor Noel lite längre bort men vi försöker träffa både Noel och hans mamma så ofta vi bara kan. Vi firade nyligen midsommar med Noels familj och det va så mysigt !!
Blev lyckat och himla trevligt :)


 
  
Hugo och Noel :)

Han har även en kompis som heter Victor som är ca 3 månader yngre och sen damen Nellie som är 2,5 månad yngre :)

Jag tror Hugo kommer växa och bli världens bästa kille. Han är så social och glad och charmar varenda människa han träffar. Kommer ofta fram främlingar och ger honom komplimanger och talar om hur söt och fin han är. Speciellt hans ögon :D (Och dom kommer från hans mamma,haha)
Så nu ska jag sluta skrya om min son och pussa lite på hans pappa :)

   '
  

Finns ingen som du min älskade son och jag och din pappa kommer älska dig dag in och dag ut i resten av våra liv !!! ♥


Kommentarer
Postat av: Liv

Kärlek <3

2011-06-28 @ 09:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0