SOME WORDS

Som ni ser så är inlägget "NU FÅR DET FAN RÄCKA" raderat. Kände att efter jag publicerat det blev jag påhoppad personligen och det va verkligen inte det jag ville... T.o.m min son blev indragen...
Skrev ingenting om mina egna åsikter i det inlägget utan påpekade mest att alla har rätt till egna åsikter och alla har EN egen röst.
Förlorade en "vän" på FB-listan ganska så fort efter inlägget kom upp men ser det absolut inte som någon större förlust. Den personen känner definitivt inte mig eftersom hon kunde med att kalla mig rasist.Efter så många år ?? Kom igen....
Smått skrattretande men nu är det som det är så slut tjötat om det !

Alla ni vänner som är "icke helsvenska"- Jag ska ignorera ALLT ni skrev till mig igår för jag vet att ni vet bättre än så och ni känner mig !!

Tack till Liv,Mike,Jossan,Kim mm som stod upp för mig igår... Synd att vissa saker ska missuppfattas så !


Hur som helst va i Mellerud i helgen och fick äntligen träffa Emily ! Som jag saknat den bruttan. Även Emil (pojkvännen),Stella (hunden) och nyförverket Diesel (katten) fick jag träffat med.
Kom fram runt 18.30 tiden i fredags och Emily hade förberet tacos till middag,mmm va gott det va.
Hugo va helt slut efter resan och sov 08.00-03.00. Så ammade en gång under natten sen vaknade vi runt 10.00 tiden :)
Emil hade gett sig av tidigt med ruskig bakfylla (han va på fest dagen innan) och skulle hjälpa sin farfar. Så jag och Emily åt frukost och åkte sedan vidare till Vänersborg till Emilys salong och gjorde mig grymt snygg i håret. Tack gumman. Är verkligen supernöjd. Länge sen jag kände mig såhär snygg ;)

Va klara runt 16.00 tiden och gick en sväng och åt lite pommestallrik på torget i solen sen va det hopp in i bilen och tillbaks till Mellerud som gällde.
Va ganska lugnt hela lördags kvällen. Lagade potatisgratäng med rotfrukter,fläskfilé,sallad och goa såser,mums på det med !!! Sen kom några vänner till Emil och vi kollade film,drack cider och tjötade tills klockan slog 24.00. Även denna natt sov Hugo hur bra som helst. Somnade runt 21.00 vaknade vid 05.00 :D DET ÄR MAMMAS POJKE DET ;)
Söndags morgonen började också runt 10.00 då Emily kom in i rummet och ville utnyttja dagen på bästa sätt innan vi skulle hem. Så vi gick upp åt frukost och sen väntade in Emil (som ännu en gång va iväg och hjälpte sin farfar) och sen promenerade vi ca 1 timme i Melleruds skogar.

Jag måste bara säga det. Jag rekommenderar absolut min barnvagn till ALLA SOM BOR PÅ LANDET det är en sak som är klar.
Gick genom skog,grenar,stockar,lera mm  igår med vagnen och den klarade det galant. Hjulet är stabila och vagnen va knappt smutsig efteråt. Bara hjulen då såklart men en riktigt bra vandringsvagn. Haha jobbigt nog så bor jag i stan och kanske inte får utnyttja det till fullo men när man gör dessa resor ut på landet är det perfekt ! ;)
När vi va tillbaks va det dags för Emil att ge sig iväg igen. Så jag och Emily slängde oss i soffan för att pusta ut lite och vilade några minuter. En vän till Emily kom förbi med sin dotter Ebba,7 månader som va sååå söt. Hon va dessutom helt fascinerad av Hugo,en person som va mindre än hon själv då är det minsann intressant :D

Emiy körde oss till stationen runt 17.00 tiden och vi sa hej då när tåget kom vid 17.30. Och denna gång blev det sittplatser. Hallelujah säger jag bara. Fick nämnligen stå upp HELA vägen till Mellerud (1,5 tim) med barnvagn,2 väskor och en bilbarnstol med Hugo i. INGEN erbjöd sig att stå så jag fick sitta ner nån minut,INGEN... Vart fan är Sverige påväg ?? Blev sjukt irriterad på det och det fick några av mina vänner känna på via SMS haha :P
Iaf.. Hade då bokat om biljetterna så vi fick sittplatser.. När jag väl är på tåget med alla saker och ska gå till våra platser då sitter det en mamma och ammar sin unge PÅ VÅRA PLATSER...Jösses va fan har jag gjort för att förtjäna detta ? Kunde ju absolut inte med att be henne flytta på sig... :/ 
Men hon skulle av i Trollhättan och en annan trevlig dam flyttade på sig till en ensam plats så jag och Hugo fick 2 platser precis bredvid. Hugo satt ju i bilbarnstolen hela vägen så det va ett måste för en plats till honom också.Jaja efter halva resan så löste det ju sig och vi satt där vi skulle.
Träffade även på min gamla skribent Urban som skriver för Qviding. Han jobbade som tågvärd och kände igen mig direkt och va glatt chockad över att jag blivit mamma :) Sakande mig gjorde dom också :( Men trevlig va det att stöta på honom :) 

Lite bilder :

      

Helgen har helt enkelt varit sååå bra och njuter varje gång jag får komma upp till dom. Emily tack för en underbar helg så ses vi snart igen ♥

Nu ska jag återgå till soffan och glo tv tillsammans med en sovande Hugo. Ska ropa in Kim med som antagligen också fastnat framför datan ;)

Ha en go tisdag gott folk / A



Kommentarer
Postat av: Liv

alltid bakom dig gumman!!!

2010-09-21 @ 18:58:45
URL: http://livligaskutt.blogg.se/
Postat av: Josefine O

Det är var en självklarhet!

2010-09-21 @ 19:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0