NU ÄR JAG ARG

Ja och du/ni som gnäller över min jävla rökning ska ta åt er !!!

Blir så trött på detta gnällande när det kommer till min rökning...
9 dagar efter att jag fått veta att jag och Kim väntade Hugo slutade jag röka helt !! Rökt i ca 9 år då och på en dag så bestämde jag mig för att sluta. Ni som själva röker vet att det inte alltid är så lätt,men jag gjorde det.

Ni andra som inte röker ska vara tysta.. Åhh är så sjukt trött på "usch va du luktar,usch rökning dödar BLABLABLA" Ja men harregud jag är 22 år gammal JAG VET ATT DET ÄR FARLIGT och jag vet hur äckligt det luktar !!

I 10 månader höll jag upp enbart för att jag självklart inte inte ville skada Hugo på nåt sätt ! Har alltid varit stenhårt med att det som kan få mig sluta är en graviditet och det gjorde jag. Nu såhär efteråt så ville jag inget annat än att bara sluta röka.. Lägga bort dess ciggen en gång för alla... Men får väl skylla på svag karaktär eller nåt för här står jag ändå med en cigg i munnen. Vilket får MIG att må ganska bra. Jag är både gladare och lugnare. Fråga mannen jag lever med ?!

Oh JA jag ammar Hugo ! Röker ca 5-6 cigg om dagen och självklart inte precis innan jag ska sätta mig och amma utan tar mig några bloss direkt efteråt när Hugo ätit klart. Får då vet jag ju själv att han inte ska äta på minst 3 timmar igen och lukten har lagt sig till stor del. Sen går en viss % in i min mjölk-JA JAG VET ! Men den %:en är så liten så jag vill inte ens disskutera det. Finns dom som väljer att röka hela graviditeten,det kunde varit värre liksom ?!
Fattar inte varför jag försvarar mig såhär men vill bara att min omgivning ska sluta tjöta om det !!

Jag är full medveten om att Hugo påverkas till minsta % av detta och det gör mig ledsen och försöker helst inte tänka på det (ja jag blundar för det) !!
Tänk vad ni vill,tyck vad ni vill men håll det för er själva !!


Som avslutning på detta inlägg vill jag klargöra för ALLA att jag älskar min son mer än nåt annat och tro mig den dagen ni sitter där själva så kommer ni inte säga så mycket.....

Tack och hej !


Kommentarer
Postat av: Pernilla =)

Bra sagt Alex! stå på dig ! det är inte deras problem ändå ! skit i vad alla fårskallar säger ! Jag tycker du är världens bästa mamma till världens sötaste son :) Pusss

2010-10-10 @ 20:34:33
URL: http://pernillaivarsson.blogg.se/
Postat av: Helen Fuchs

Du e bästa mamman skit i vad alla tycker en cigg då och då är inget farligt stå på dig kramizar Helen <3

2010-10-10 @ 20:42:09
Postat av: Tony Montana

Att folk orkar.. Du har ju gjort det bättre än många andra mammor, däribland mig. Den ytterst lilla procenten som går över till bröstmjölken är så jävla liten så det är som du säger, inte ens värt att diskutera. Sen har jag fått berättat för mig att rökningen i sig INTE är så jävla farlig som det sägs, men aboslut inte bra naturligtvis. Men det finns annat som är 10 ggr så farligt som rökningen under och efter en graviditet. Folk verkar bara ha alldeles för lite att prata om. Det har ingenting med hurvida du älskar ditt barn eller inte. Det är helt irrelevant. Mår man bättre av att röka än att inte röka så ska man röka, stressen över att INTe få röka kan vara farligare än "den där ciggen".. Skit i folk, alex. folk älskar att tycka om andra.



puss o kram

2010-10-10 @ 21:25:00
URL: http://partypinglan.bloggsida.se
Postat av: Alexandra

Tack,va söta ni är !! Känns redan mycket bättre med vänner som stöttar :)



Puss och kram till er <3

2010-10-10 @ 21:33:16
URL: http://alexandriita.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Söta ni är !

Tack <3

2010-10-10 @ 21:39:57
URL: http://alexandriita.blogg.se/
Postat av: Emodia

måste va skitjobbigt med att sluta röka! :/ Håller tummarna för dig! Har själv aldrig ens rört en cigg så jag har ingen aning.. Men jag har ju sätt många människor som fallit tillbaka efter några veckor. Tycker det va strångt att du slutade såfort du blev gravid :o

2010-10-10 @ 22:03:22
URL: http://emodia.blogg.se/
Postat av: Emodia

sv: Jo, men jag har ingen aning därför vad ni går igenom. Kan bara jämföra med att jag försöker sluta äta godis. Men sen tar jag en godis och säger "äsch, jag slutar nästa vecka".



Så egentligen kan jag inte säga så mycket eftersom jag inte vet. Men som sagt, jag håller tummarna för dig :)

2010-10-11 @ 11:31:16
URL: http://emodia.blogg.se/
Postat av: Frankie

stå på dig gumman och bry dig inte om vad andra tycker! du e en fin människa och en underbar mamma. den som säger el klagar på något annat är en person du bara kan blunda för! lägg inte någon onödig energi på vad andra tycker!

2010-10-11 @ 13:55:31
Postat av: Liv

<3

2010-10-11 @ 14:56:39
Postat av: Sara

Jag förstår dig, jag slutade själv röka precis inann jag fick reda på min graviditet och började 6 veckor efter att Alex föddes. Alla var på mig och pratade till mig som om jag inte fattade hur dumt det va och jag fick hela tiden försvara mig att jag inte utsatte Alex för röken. För din skull hoppas jag ju att du får kraft att sluta men om du röker så är det ditt val och personer i din omgivning ska lita på att du försöker ditt bästa att inte utsätta ditt barn för röken. =)

2010-10-11 @ 16:53:22
Postat av: Emily

Du ska inte behöva försvara dig, du är vuxen och tar dina egna beslut! Det är som du säger vissa röker under graviditeten men du klarade av att vara utan rökning de månaderna! Så va stolt över dig själv för det är det som räknas i livet! Kramar

2010-10-11 @ 18:02:20
Postat av: Alexandra

Ni är underbara <3

2010-10-11 @ 20:02:13
URL: http://alexandriita.blogg.se/
Postat av: Sophy - Mamma till en liten Ozzy.

Jag har själv varit rökare o bestämde mig för att sluta 1 månad innan jag blev gravid faktiskt. Nästan varje dag går jag o tänker på hur gott det skulle vara med en cigg. Det e en ständig kamp mot suget. Det e fan inte lätt, det ska folk veta. Det va strongt du slutade under din grav iaf :)

2010-10-28 @ 12:55:15
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Ss

Fast du, har du inte läst att om ett spädbarn utsätts för tobaksrök fördubblar det risken för plötslig spädbarnsdöd?



Det är en väldigt onödig risk att ta för att du ska känna dig gladare och lugnare. Kanske därför folk reagerar?

2010-11-04 @ 12:24:00
Postat av: Alex

Hm. Alltså rökning är farlig och dåligt och att ens på stå annat är korkat. Dessutom, även om det inte händer något med ens eget barn, för det är ju typ alltid så att åh ja jag röker men mitt barn mår hur bra som helst och bla bla bla bla... ja men tänk på att just DIN rökning kan vara orsken till att DITT barns BARN får astma, cancer eller andra sjukdomar.

2010-11-08 @ 14:22:59
Postat av: Patricia

Ähh lyssna inte på andra. Men det blir tröttsamt o lyssna på allt skit. Va fan jag minns när jag var liten mormor o morsan rökte ju i vrummet när man lekte o i bilen också. Jag lever o har inga allerigier eller astma. Vi är fler som röker, du är inte ensam.

2010-11-24 @ 00:54:37
URL: http://patsyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0