1 Maj 2010 :)

God morgon people !


Ny månad ,nya tag !


(Fyller ju år denna månaden med jue :D 22 Maj)


Igår va det Valborgmässafton och jag jobbade sent på MCD. Vi kom där ifårn runt 00.30 tiden och jösses va vi hade att göra. Gravid som man är så har jag lite svårt att hålla uppe tempot mina kollegor är vana vid så det va kö ungefär hela kvällen :(

Massa fylla människor som skulle bråka med varandra och ibland med oss,blev så trött på det och ville bara hem. Tillslut fick vi gjort det viktigaste och kom där ifrån,halleluja ! :D

Idag är det dags igen. Fast bara 4 timmar så slutar vid 17.00. Efter det blir det raka vägen hem och ska förbereda en mysig middag.
Potatisgratäng med fläskfilé och beasås,mmm !!
Så ska jag och Kim bara mysa hela kvällen. Usch träffas fortfarande inte ALLT FÖR OFTA med tanke på allt jobb som är ivägen hela dagarna. Och imorgon är vi helt lediga. Då blir det sovmorgon och sen får vi hitta på nåt kul bara vi två ♥



Graviditeten rullar på hyfsat....

Va hos min barnmorska tillsammans med mamma i torsdags och fick väl båda bra och dåliga nyheter. Bebisen växer som han/hon ska och följer kruvan alldeless utmärkt och magens storlek va också bra. Gått upp 9 kilo och det va också normalt så allt sånt kändes bra.


Sen va det det där med mitt blodtryck. Hon tog mitt blodtryck två ggr för att vara säker på att det "inte stämde" och så va fallet. Va för högt för att kallas "normalt" Så hon såg lite beskymmrad ut och bad mig komma tillbaks på måndag med urinprov. Och att jag måste börja ta det lugnare än innan... Alltså måste jag sluta jobba snart och får jag inte mina papper från försäkringskassan så måste jag sjukskrivas.


När vi gick från BVC fick mamma förklara för mig vad barnmorskan sagt på svenska för jag förstod inte så mycket och eftersom mamma är undersköterska så förstår hon en hel del.
"Du ligger i risk för havandeskapsförgiftning"-sa mamma och förklarade sedan att det kan vara farligt och att man kan tvingast läggas in om det skulle vara så :( Stress kan vara anledningen :/ 
Jag blev både rädd och förvirrad. Jag menar dom flesta gravida kvinnor jobbar ju faktiskt hela vägen genom sina graviditeter och jag tyckte att jag gjorde det rätta.. Men har lovat mig själv att jag absolut måste lugna ner mig nu för min egen skull och våran lilla bebis :)

Är ju inte långt kvar nu... Ca 9 veckor (förhoppningsvis) och då får vi äntligen träffa dig ! Både jag och pappa längtar tills du kommer ut nu :)

Först flytt sen kan vi angagera oss 100% i att få ordning på ditt rum och köpt alla sista nödvändiga saker vi behöver för att vara redo när du kommer ut :)


Nä lite frukost och sen iväg till work !

Ha det fint alla :)

 


Kommentarer
Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

sv: Haha tack :) Om du inte vill ha allt för svårt så skulle jag kunna fixa en ny header till dig,när jag har tid dvs :)

Ja han är en stor kille nu :) Sänkte spjälsängen igår för att han börjar kunna ta sig ut :)

Kram

2010-05-03 @ 20:57:51
URL: http://grynis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0