VARBERG

Hej hopp !

Idag vaknade jag upp och hade verkligen inga planer alls. Inga läkarbesök,ingen MVC,ingen Steff som va hemma...Absolut ingenting. Så väntade på att folk skulle vakna och ser att Fia loggar in på MSN. Frågar snabbt va hon skulle hitta på idag och sa då samma sak som jag "ingenting" .
Nähe men då gööör vi nåt,säger jag. Kanske öarna ? Sola och gotta oss lite ?
Kollade lite båttider mm men såg då att vi inte skulle vara ute försen 14.30-15.00 och tyckte det va lite segt.
Jag ringde snabbt upp mamma och frågade om jag fick låna bilen under dagen då hon ändå skulle jobba och det gick ju hur bra som helst :)

Säger till Fia att vi ska ta en spontantripp till Varberg.(Hennes första reaktion var "Vart ligger Varberg?")
Hahaha... Jösses tös,det va min ända tanke ;)

 Har alltid tyckt om den lilla staden. Man får bara massa mys känslor av att vara där. Så vi begav oss dit och va framme på knappt 40 min :)
Vädret va lite sådär. Sol ena stunden och moln andra,kom även lite regn. Men försvann snabbt.
Vi ställde bilen vid "Kärleksparken" och promenerade längst strandpromenarden in till stan och jag visade Fia runt lite. Sen satte vi oss först på en tahi-restaurang men insåg att vi inte ens ville ha det. Så vi va fräcka nog när servitrisen inte va i närheten att resa på oss och gå... (Smått pinsamt) men vad gör man när man inte tyckte menyn talade till en ? :P

Så gick typ en restaurang bort och satte oss på en italiensk istället. Och det gjorde vi helt rätt också. Mums va gått det var. :) Italiensk pasta,vad slår det ?? ;)

Sen gick vi lite till och tog en glass vid havet,tog massa kort och njöt av sista tiden sen blev det bilen och hem igen.
Va himla mysigt iallafall...
Kände att jag behövde det för att få dagen att gå. Är en viktig dag imorgon och ville bara få släppt nervositeten och tänka på nåt helt annat och det fick jag.
Tack Fia !

Nu är det fotboll på tv :) Älskar när det är VM,EM,Champions Leage eller nåt annat för då är det himlans massa fotboll på hela dagarna :D
Tummen upp för det ;)

Älsklingen har fullt upp i köket och lagar Spaghetti och köttfärsås,gooott !!!
Så det får nog bli mat framför tv:n denna kväll :)


Ha en toppen kväll allesammans så hörs vi antagligen imorgon igen !


 

 

//Alexandra


Kommentarer
Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

sv: jasså den ligger i säte? Om den fortfarande ligger kvar så så ska du se att det löser sig. Antingen gör dom ett vändningsförsök och det lyckas eller så får du träffa bebben tidigare än väntat :) Det kommer gå bra ska du se.

2010-06-21 @ 20:47:51
URL: http://grynis.blogg.se/
Postat av: liv

Ja visst e han bedårande.. Kan inte sluta titta på honom :D Hoppas vi kan ses i veckan.. Lycka till imon, tänker på dig!! <3

2010-06-21 @ 21:11:25
URL: http://livligaskutt.blogg.se/
Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

sv: Ja det blir spännande :) Men förhoppningsvis ligger den lille rätt och man behöver inte oroa sig för en massa annat :)

Lycka till!

2010-06-22 @ 07:39:17
URL: http://grynis.blogg.se/
Postat av: felleh

varberg är så härligt!:D

2010-06-23 @ 22:13:00
URL: http://whofelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0