Midsommar :)

God dagens alla !

Midsommarhelgen har varit kanon. I torsdags vaknade både jag och Kim ganska tidigt och va uppe och fixade. Jag hade lite klippningar att ta uti med och sen åkte vi och hämtade upp brorsan som skulle med och storhandla inför fredagskvällen. Fick köpt massa gott och jag va riktigt nöjd att klara av det utan mamsen för första gången,haha.

Lämnade av allt hos mamma som dock inte va hemma. Det konstiga var att när vi väl kom in så kom ingen Tinki fram och hälsade ? Jaha... Va nu då ? Har hon tagit med henne till jobbet ? Jag började ropa och vissla så visade det sig att mamma hade stängt altandörren och gått och stackars Tinki satt kvar där ute ???!!!
Hörde hur hon smått gnällde och öppnade dörren till baksidan och där satt hon... Lille tjejen. Jag blev upprörd och ringde och skällde på mamma lite sen va allt bra igen ;) haha... ILLA !

Färgade håret på Torsdagen med hjälp av Fia. Toppade hela håret HELT SJÄLV med. Blev grymt nöjd. Smått ovan med ack så snyggt !

  

Iaf.
På fredagen lämnade Kim av mig hos mamma eftersom hon jobbade till 20.00 så skulle jag förbereda allt inför kvällen. Moster,morbror och Magnus (mammas pojk) satt och gotta sig på baksidan i den otroligt varma solen och jag klara inte riktigt av det. Är alldeless för varmt för mig så fort det är över 25 g i solen..Haha..Mes jag vet ! Men bär på ett element i magen så är ganska varm i mig själv just nu.
Runt 15.00 kom Kim med familjen och Marine (Kims mamma) ville hjälpa mig i köket,vilket hon gjorde riktigt bra. Så tack för det ! :)

Maten blev otroligt lyckad och det fanns så mkt gott på bordet :)
Vi va ganska många också,vilket gjorde det ännu mysigare :)
Jag,Kim,Kims familj,Sanne,moster,mormor,mobror,patrik (bror), Emma (brors flickvän) och kusin Ida :)
Sen kom ju mamma runt 20.00 som sagt.
Vi spelade kubb och alla drack gott och vi bara umgick helt enkelt. Va en lyckad kväll och vi va hemma i sängen runt 04.00... Puhhh och JA JAG ÄR I 9 MÅNADEN GRAVID !!! Men så värt det ;)

   


SÅ TACK ALLA FÖR EN GRYM MIDSOMMAR !!!

Lördagen va lugn. Kim kunde inte röra sig ur fläcken. Blev ganska mycket alkohol kvällen innan så han bokstavligen sov från 04.00-10.00-10.05-17.30... Jättekul... Haha så det blev soffan hela dagen med fotboll och kebabtallrik,mums !

Så har vi ju idag. Vaknade otroligt nog runt 11.30 efter att gått på toa max 2 grr inatt :)
Upp ur sängen och äta go frukost sen va det storstädning för hela slanten. Damma,dammsugning,plock,plock,rensade alla våra papperspärmar (som inte va så jättekul ska ni veta) och fick strykt och fixat spjälsängen och skötbordet ytteligare lite till så nu är precis allt klart inför skruttens ankomst :D


Snart kommer nog Conny hit och ska kolla Tyskland-England med oss :) Ska bli grymt att kolla på. Sikken match !!

Hoppas ni haft en underbar midsommar och en trevlig helg såklart.

Kramar en städtrött / Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0