Känslosam....

Mår fortfarande inte hundra i kroppen. Är väldigt förkyld,lite smått döv och har halsont :/ Typiskt att det ska komma nu innan sommarn börjar på riktigt när jag mått hyfsat nästan hela graviditeten... Aldrig varit sjuk iaf.

Kollar just nu på "Fotbollsfruar i Sydafrika" på SVT2 och jag grinar som ett litet barn. En dokumentär i 2 delar varav förra delen va förra veckan och den råkade jag slå på slumpmässigt bara och fastnade direkt.
Handlar om kvinnor som är/varit gifta med framgångsrika fotbolls-spelare och ska åka iväg till Sydafrika för att lära sig om hur omvärlden ser ut. Dom är vana vid lyx och bekvämligheter och där nere var det precis tvärtom.

Gravida tonåringar med HIV-smitta. 35 spädbarn att ta han dom på ett barnhem med 4 arbetare...4 ARBETARE på ett barnhem för 35 barn,jösses...
Småflickor 10-15 år som blivit våldtagna och föräldrar som övergett dom (eftersom dom inte är värda nåt efter att förlorat sin oskuld) mm... Ja asså detta är nåt utav det värsta jag sett.
Många av fruarna blir väldigt känslomässiga och tar åt sig och vill verkligen göra skillnad.
Dom har både tid och pengarna.Ordnar välgörenhetsgalor/modevisningar och lyckas få in massa pengar som ska skänkas till dom ställerna fruarna besökte i Afrika. En av dom "Chantelle" lyckades få ihop 40.000 pund på EN kväll... Förstå vad dom pengar kommer göra skillnad....

Jag önskar själv att jag va rik och kunde ge mer av mig själv och hjälpa dessa stackars barn. Jag vet att det finns miljontals barn och kvinnor som behöver hjälp,inte bara i Afrika. Men det är just där man får se det värsta...

Prostution,våldtäckter,HIV,AIDS,föräldrarlöshet osv.. Nä usch.

 
(Bild från google)

Som jag alltid sagt sen jag själv va liten. Jag SKA bara bli världsförälder,vill gärna ha fadderbarn och ger pengar till "Rädda Barnen" . Kan absolut även tänka mig att adoptera. Låter som en modertheresa men så är det.

Skäms över dom som har mycket pengar och kan göra skilllnad och inte gör tillräckligt. Varför ska man leva på flera hundratalstusen i veckan när man kan ge så mycket till dom som verkligen behöver det.

Nä nu har jag fått gnälla av mig lite och ska själv skärpa mig. Så fort våran älskade är ute ur min mage och vi får koll på ekonomin så ska jag också göra skillnad !! Vill självklart kunna ge mitt egna barn det som behövs först och så länge det går,kan man göra nåt för andra också !

Fortsatt trevlig kväll... // A


Kommentarer
Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

sv: Ja eller hur, det går så¨otroligt fort :(

Börjar redan prata om hans ett års dag liksom...

2010-06-16 @ 08:21:56
URL: http://grynis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0