Fredag, 18/12-09

Fredag och helgen är kommen. Har faktiskt lyckat jobba hela veckan utan en dag hemma :9 Skönt va ett tag sen jag gjorde det. Och igår sa jag till dom flesta att jag äntligen va ledig idag (fredag) men så vaknade jag tidigt imorse av en känsla...jobbar oftast 6 dagar i veckan och vet att jag är ledig på söndag...det innebär att jag borde jobba idag ändå..humm.. Jo så jag gick upp runt 09.30 tiden och tittade på schemat. Och visst va det så..jag jobbar ! Så slutade 16.30 idag efter en lagom stressig dag. Gick ganska fort faktiskt :) Alltid skönt det ! Så hem och träffa Kim en stund och byta om och nu väntar jag på att Elice ska ringa och åka från Liseberg så vi kan bege oss mot Carros place och umgås och tjöta hela kvällen. va så himla länge sen vi tre träffades och verkligen umgicks.

 Fan tajta som bara den flera år ! "Trion" va vårat gemensamma namn ;) Gjorde det mesta ihop. Elice blev kär i underbara Fredrik som hon träffade sommarn 2007 i tylösand och året efter flyttade hon till stockholm. Blir väl inte riktigt samma sak då och tyvärr så hände det som hände mellan mig och Carro som inte liktigt blev sig likt igen efteråt :( uscha mig ! fast idag pratar vi ju,som sagt inte alls på samma sätt som förr..livet går vidare vi alla måste "växa upp" och jobba och bli vuxna vilket gör att man inte har samma tid längre tråkigt nog :( Och nu bor ju Elice i Oslo med,det positiva med det är ju att det är 20 mil närmare än stockholm men ändå långt borta. Och Carro jobbar ju på och har sitt och jag detsamma dessutom gravid och har inte alls samma ork :(

Men men nu har vi allafall fått chansen ikväll och den ska vi ta vara på. Sen får vi allt skärpa oss ! Vänner är det viktigaste vi har och dom värde sätter jag så mycket !

 

Över till annat...

Va ju på ultraljud och provtagning i onsdags :) Det va helt otroligt. Vi fick bara göra ett litet ett för att kolla att det verkligen fanns liv i magen. Nog visste jag det eftersom spyandet säger mer än nåt annat men kändes ändå så mycket bättre efteråt :D Kändes bra att Kim även fick uppleva lite så det blir mer verkligt för honom med så han verkligen förstår va vi går igenom tillsammans. Eftersom det bara är jag som känner av det än så länge så känner man sig lite ensam och att ingen förstår en. Så känner nog dom flesta hoppas jag ! Men som sagt i Januari ska vi på ett riktigt då dom mäter den lille/a och ser att allt står helt rätt till. Och eftersom graviditeten inte va planerad så har ju jag varit lite förvirrad gällade sista mens osv så vi vet inte exakt vart jag ligger veckomässigt men barnmorskan skulle tro mellan vecka 12-14 och min lille bebis på min blogg syns i vecka 13 så förhoppningsvis stämmer det,men kommer ändå kännas bättre att veta exakt !


Magen har börjat smått växa men det är en låg en :)

På jobbet idag påminnde min underbara kusin Ida att vi åker till Tahiland om 47 dagar !!!!!! Känns så otroligt nära nu. Känns ännu närmare när man tänker på att det bara är två löner kvar till dess med ;) Ohh ska bli så skönt !!! 3 veckor ungefär blir vi borta och ska bo i min morbror Tomas och han färstmö Pias stora hus och njuta av sol,bad och äventyr :))) Kanske är tjockare än vanligt då men får leva med detta. När vi kommer hem är det bara 3,5 månad kvar tills jag blir mamma med. Hjälp va tiden springer iväg :))

Nä kolla vidare lite på Canal+ och snart bege mig mot Carro bruttan ! :)
Trevlig helg alla underbara !
// A


Kommentarer
Postat av: Liv

Sedärja :) Du har också börjat få mage nu :D

Visst känns det härligt... Förstår verkligen va du menar med i att man känner sig själv och att ingen förstår, så det hade varit kul och ses när jag kommer hem igen och bara få prata lite med nån som är i samma båt :) ha de gott...

2009-12-19 @ 11:25:03
URL: http://livligaskutt.blogg.se/
Postat av: fisi

Ooohhhhh magen !!!!

Det borjar allt synas !

saknar dig hjartat !!!!

KARLEK

2009-12-19 @ 21:16:31
Postat av: ida

åååh jag blir så glad när jag ser dig och den mysiga magen. Jag är verkligen så glad för er, går inte att beskriva. Längtar efter den lilla busen :) åååh det liksom pirrar i mig med. kul... :D

Och snart drar vi, ska bli så grymt mysigt å gott, å sen kan lillen skryta om att "den" vart i thailand när "den" låg i magen muha. Men vad säger du om att åka till phi phi nån dag eller några dagar å hälsa på folk, typ du jag å jyri.. vet inte om vi ska ta med dom små? hahaha små. ah oscar å malin :)) PUUUSSS på min FAVORIT! love you!

2009-12-20 @ 02:22:33
URL: http://idaaas.blogg.se/
Postat av: alexandra

Ja kusin visst är det såå :)) hihi ! Tack för att du är så sööt ! :D



Ja men visst ska vi det ! Lämna Jyri hemma också vettja så tar vi en dag på phi phi ;) haha han klarar sig allt ;)



Ja malin och oskar borde få hänga på,så slipper moster och mamma känna ansvar. kan bli grymt skoj !! :D:D längtar !!!!! <3<3<3<3

2009-12-21 @ 15:35:12
URL: http://alexandriita.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh så söt liten mage :) nu längtar jag efter min lilla mage. blir lite babysjuk.

hoppas allt är bra

2009-12-27 @ 16:16:11
URL: http://blondastbanana.blogg.se/
Postat av: Fanny

Naww vad roligt, börjar allt att synas nu ju ;D Shit vad tiden går fort...kommer inte ta lång tid innan det är dags!! Grattis igen till er båda :)

2009-12-29 @ 12:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0