15/12 - 09

Får börja med att be om ursäkt igen att jag är super dålig på att uppdatera. Men ibland får man en sån period då man inte har lust att skriva nåt eller dela med sig. Fast nu såg jag att det va lite väl illa och en del har klagat på detta ! Haha sorry ;)

Ja livet rullar på som vanligt förutom att magen har börjat växa hyfsat bra. Jag tycker ju själv att magen har fått en form som är svår att tyda,är det graviditet eller fetma liksom ?? Haha inte lätt inte... Fast dom flesta vet ju nu och då känns det bättre. Har ännu inte gått upp sådär överdrivet mkt som många kan göra i början men äter ändå det jag vill och mkt av det haha. Större har man ju blivit fast på en fint sätt som steff skulle säga :)) (Nöjd) 

Jobbet börjar ju kännas mer än innan tyvärr...Fortfarande problem med lukterna men nu börjar det även kännas i fötterna så mkt som jag går hela dagarna. fram och tillbaks och lyfter saker hit och dit och jag är ändå "bara" i 3:e månaden och låter redan sånhär oj,oj,oj hur ska det gå :P Får kämpa på helt enkelt och hålla igång så jag inte får liggsår i soffan där hemma !? Vilket jag inte vill. Sen när mamma ledigheten börjar ska jag inte säga att det blir lättare eller lugnare men då slipper jag dom där fasta tiderna och "måste:rna" Så jag längtar till den lille/a tittar ut. Vi (jag och Kim) har bestämt att inte se vad barnet har för kön. "Vi vill bli överraskade" övertalar jag mig själv hela tiden. Men tror också att det har att göra med att jag tänker ofta på vad som kan gå fel och är rädd att jag gör "lilla ärtan" till en levande person för tidigt och gör det för personlig. Skulle nåt hända så självklart blir jag helt förstörd och besviken men tror ändå det blir lättare om jag inte vet mer än vad jag behöver... Nån som förstår vad jag menar ?! Hoppas det.



På tal om bebis och graviditet så ska vi blivande föräldrar till barnmorskan imon och kolla blodprov mm
Om vi har tur så kanske hon hann med ett litet mindre ultraljud bara för att se att det finns "rörelse" i magen och att allt står rätt till :)) ska bli otroligt kul och ser fram emot det !! :D


Nä ska försöka sova en stund nu. Ha de !

// A


Kommentarer
Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Ja det går verkligen fort :)

Känns det skönt att vara i vecka 12 nu då? :D Jag var helt salig när det blev det. Då blev det på riktigt typ :)

Jag gick upp mest i vikt runt vecka 25-39(sen så gick ju jag bara upp 5-6 kg så kan vara därför)

Åh jag saknar magen lite. Saknar att sitta och läsa allt som händer varje vecka och om massa andra gravidsaker :) är så mysigt!

2009-12-15 @ 15:51:52
URL: http://grynis.blogg.se/
Postat av: Läsare

Nu vill vi se bilder på magen hur den växer:)

2009-12-15 @ 22:28:45
Postat av: Violetta

Jättekul att det går bra med graviditeten ändå ! :) Super kul att höra!! Tror veeerkligen du kommer passa som mammsi! :)

2009-12-16 @ 01:16:17
Postat av: alexandra

jag lovar bilder kommer snart. är just nu för lat för att ladda över dom till datan men det kommer :D



tack så mkt Vio :))

2009-12-16 @ 13:40:04
URL: http://alexandriita.blogg.se/
Postat av: Liv

Ja jag har vuxit en del, känner mig lite för stor för att "bara" vara i vecka 14+5, men alla magar är väl olika:)

Jasså ni fick också ett tidigt ultraljud, åh va kul :D

Det fick vi med, fick se lilla kärnan redan i vecka 8.

Visst va de kul? Det blir liksom lite mer påtagligt och det känns inte lika hopplöst när man kramar toalettskålen.. :) Hoppas allt är bra med dig förövrigt :)

2009-12-16 @ 19:32:39
URL: http://livligaskutt.blogg.se/
Postat av: Stephenie

Lilla ärtan :)

2009-12-17 @ 10:28:29
Postat av: alexandra

haha ditt ord steffi inte mitt !!! haha ;)

2009-12-17 @ 16:36:20
URL: http://alexandriita.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh snart så..

2009-12-17 @ 21:39:38
URL: http://blondastbanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad säger du ?:

Trackback
RSS 2.0